Nowe media

Nowe media, stare problemy
Film „Dziewczyna z Instagrama” to historia 15-nastoletniej Annegien z Holandii, która zrobiła karierę na popularnych portalach społecznościowych.  Nastolatka wykonywała artystyczne zdjęcia i publikowała je między innymi na Instagramie. Dzięki temu zyskała 672 tysiące obserwujących. Taka popularność zwykle rodzi pytania o granice prywatności oraz koszty sławy. Jednak głównym celem projekcji było zwrócenie uwagi na różne aspekty komunikacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, a zwłaszcza smartfona i aplikacji.
Z badania Nastolatki 3.0 wynika, że jedna trzecia młodych ludzi przejawia objawy uzależnienia od telefonu komórkowego, który zaczął służyć głównie do korzystania z Internetu. Temat naszych zajęć oscylował wokół problemu: Kiedy świat cyfrowy jest całym naszym światem… Na początku sami zadaliśmy sobie pytanie: W jaki sposób korzystamy ze smartfona, a jak chcielibyśmy go używać? Następnie poddaliśmy  analizie obraz filmowy. Skoncentrowaliśmy się głównie na pracy kamery, perspektywie i kompozycji kadru. Wzbogaciliśmy nasz język o pojęcie ‘kamera subiektywna’. Z naszych obserwacji wynika, że bardzo duża aktywność w mediach społecznościowych paradoksalnie zmniejsza liczbę rzeczywistych kontaktów międzyludzkich, gdyż zwyczajnie brakuje na nie czasu. Tak więc sukces na jednym polu wiąże się z porażką na innym…
Drugie spotkanie członków Szkolnego Klubu Filmowego odbyło się 23 października 2019 roku. Dzięki materiałom dydaktycznym opracowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej udało nam się przeprowadzić interesujące zajęcia dotyczące „życia” w Internecie. Staraliśmy się zrozumieć rolę mediów oraz ich wpływ na zachowania i postawy ludzi. Kolejne spotkanie już w listopadzie![1]



[1] Na podstawie materiałów dydaktycznych CEO opracowała R. Brzezińska-Wróblewska

Popularne posty z tego bloga

Spotkanie inauguracyjne

Jak podbiliśmy Hollywood? Multimedialna lekcja w kinie