Moja wspólnota, moje miejsce

        W roku szkolnym 2020/21 przystępujemy do realizacji drugiej edycji programu Schortcut,  w której uczniowie i uczennice  klas I LO i I TR realizują projekty poświęcone lokalnym wspólnotom. Inspiracją do poszczególnych zadań, ujętych w programie, będą filmy z pakietu Shortcut. Pracę z nimi ułatwią specjalnie dobrane scenariusze zajęć, a także model edukacji włączającej autorstwa Mai Branki i Dominiki Cieślikowskiej. Program będzie miał strukturę hybrydową (on-line i off-line), a złożą się na niego lekcje dotyczące tematów i filmów z pakietu Shortcut oraz zadania społeczno-filmowe do wykonania w terenie, które będą publikowane co miesiąc na stronie internetowej programu. Zakres tematyczny spotkań będzie następujący:

  • społeczność: lekcja z filmem "Superjednostka" + zadanie w terenie (publikacja materiałów październik 2020);
  • włączenie: lekcja z filmem "Tragiczna historia z happy endem" + zadanie w terenie (publikacja materiałów listopad/grudzień 2020);
  • wzmocnienie: lekcja z filmem "Słucham" + zadanie w terenie (publikacja materiałów styczeń/luty 2021);
  • widoczność: lekcja z filmem "Rafa" + zadanie w terenie (publikacja materiałów marzec 2021);
  • współpraca: lekcja z filmem "Chór" + zadanie w terenie (publikacja materiałów kwiecień 2021).

Realizację projektu wspierać będą spotkania on-line z koordynatorem i koordynatorką programu Shortcut, a motywację uczestniczek i uczestników podtrzymywać będą atrakcyjne warsztaty i webinaria.

Rekrutacja do programu: początek 1 października 2020 r.

Publikacja materiałów: 1. moduł tematyczny – 5 października 2020 (scenariusz lekcji do realizacji w szkole) i 23 października (zadanie do realizacji w terenie) w trakcie wydarzenia specjalnego DNI Z SHORTCUTEM, pozostałe moduły tematyczne publikowane w cyklu comiesięcznym.

Adresaci: uczniowie i uczennice w wieku 15 – 18.

Czas trwania: październik 2020 – czerwiec 2021.



Popularne posty z tego bloga

Wyjazd edukacyjny do Gdańska

Mieszkańcy i ich opowieści w wywiadach filmowych

Wchodzimy w przestrzeń publiczną… - zadanie trzecie